Tuesday, December 13, 2011

E-learning, Distance Learning & Blended learning by


Pembelajaran  masa kini sedang menuju ke arah futuristik yang menggunakan internet. Kertas kerja ini dibentangkan oleh pengasas dan presiden Weadon Education dalam persidangan Global Education Framework.

5 comments:

  1. Tahniah. Bahan ini sangat menarik. Rupa-rupanya dalam dunia sekarang bukan setakat antara negara tiada sempadan. Ilmu juga tiada sempadannya, malah ia boleh menuruni lembah yang dalam, jurang yang curam, gunung yang tinggi dan telah sampai ke langit....sekarang pula ilmu telah sampai ke Pluto....marikh jangan ceritalah....mungkin satu hari nanti, ilmu akan sampai ke matahari..tapi kena cari dulu pendinding agar tidak terbakar.

    ReplyDelete
  2. Satu rencana video yang menarik. Sekarang dunia tanpa sempadan menjadi lebih jelas dan nyata dengan adanya internet. Dengan adanya kemajuan dalam bidang dan infrastruktur ICT, banyak lagi bidang akan terbuka luas kepada dunia luar. Kini, kita tidak lagi terkongkong dengan kekangan kewangan dan jarak perjalanan dalam menuntut ilmu. E-learning ini mampu membuka ruang kepada semua orang terutamanya yang berada di kampung dan kawasan pedalaman untuk menimba ilmu melalui alam maya. Namun, cabaran dalam menjayakan E-learning ini bergantung dengan kemampuan menyediakan infrastruktur yang mencukupi.

    ReplyDelete
  3. Internet sememangnya sangat berguna tetapi harus dikawal kandungannya agar tidak menjejaskan pemikiran anak-anak yang muda. macamana pun sekarang dunia memang memerlukan internet.

    ReplyDelete
  4. kita perlu berubah mengikut persekitaran yang berubah supaya tidak ketinggalan arus yang mengalir...

    ReplyDelete